WebasterBlog
Vyhľadávanie
Častým problémom je výber príliš všeobecných kľúčových slov, alebo takých, ktoré presne nepopisujú tovar, či služby, ktoré na webe ponúkame.
Napríklad kľúčové slovo „auto“ by malo veľmi veľkú konkurenciu a malé zacielenie. Treba preto toto slovo rozšíriť, priblížiť viac našu činnosť. Môžeme teda pridať „čistenie auta“, alebo „predaj áut“.
Netreba sa báť ani dlhších fráz, prípadne pridať lokalitu, kde naša firma pôsobí „čistenie auta Prešov“, „predaj áut Bratislava“.
Na internete je množstvo nástrojov, ktoré nám pomôžu s výberom kľúčových slov. Môžete využiť napríklad Plánovač kľúčových slov od Google alebo na začiatok stačí aj ak si dáte do Google nejakú frázu a dole vám zobrazí „Vyhľadávania súvisiace s výrazom ...“.
Kľúčových slov samozrejme nemôže byť na stránke veľa a nemenej podstatné je, aby boli súvisiace ako s celkovým obsahom stránky, tak hlavne aj s obsahom, ktorý sa nachádza na tej-ktorej podstránke. V žiadnom prípade sa nesnažte vymenovať každú cenu všetky možné kľúčové slová a ch rôzne formy. Radšej menej, ale relevantných. Odporúča sa 5 – 10 slov.
Znie to možno zvláštne ale veľmi častým problémom je nedostatočný, takmer až žiadny obsah. Tento problém je viditeľný hlavne v elektronických obchodoch, kde nie je okrem názvu produktu, ktorý je často príliš všeobecný („pyžamo“) alebo len nejaká skratka, a ceny nič viac. Vhodný obrázok, rovnako ako aj dobrý popis môže presvedčiť zákazníka na kúpu. Popis samozrejme pomôže aj k zlepšeniu vyhľadávania v Google. V popise sa nachádzajú zase ďalšie slová a frázy, takzvaný „long tail“.
Long tail sú dotazy, ktoré sú menej vyhľadávané, ale v celkovom súčte prevyšujú počet vstupov z hlavných všeobecných dotazov. Dotazy long tailu sú často veľmi špecifické, viacslovné, takže návštevník na webe nájde presne to, čo hľadal. („pohodlné pánske dlhé pyžamo“)
Keď už vyberieme vhodné kľúčové slová, bola by veľká chyba ich vhodne nepoužiť. Preto ich treba zakomponovať do samotného textového obsahu (článkov) ale aj do titulku stránky (title), popisu stránky (description), nadpisov a podnadpisov (H1, H2,...).
Samozrejme aj tu platí „všetko s mierou“, takže nadpis by nemal byť len vymenovaním kľúčových slov, no mal by dať návštevníkovi webu predstavu, čo sa na konkrétnej stránke nachádza.
Všetky tieto titulky, popisy a nadpisy by mali byť vždy na každej stránke jedinečné, nemali by sa teda opakovať.
Duplicitný obsah, ako sme už spomínali, sú napríklad aj rovnaké titulky na vašich rôznych stránkach. Či máte nejaké titulky rovnaké, príliš dlhé či príliš krátke si môžete overiť aj cez Google Webmaster Tools (Vzhľad vyhľadávania > Vylepšenia kódu HTML).
Duplicitný obsah môžete mať napríklad aj keď dostanete od svojho dodávateľa popisy k vašim produktom. Takéto rovnaké popisy potom môžu mať desiatky obchodov... Riešenie je potom pomerne jednoduché. Stačí ak si tieto popisy upravíte vlastnými slovami. Najlepšie je samozrejme, ak produkty dobre poznáte a pridáte aj vlastný názor. Zákazník vie, že ste v danej oblasti odborník a produkt si skôr kúpi práve vo vašom obchode.
Ak ste zadali správny administrátorský e-mail, boli naň doručené dočasné prihlasovacie údaje. Tieto údaje sú platné iba 60 minút. Ak sa v tomto časovom intervale neprihlásite, budú obnovené pôvodné prihlasovacie údaje.
Prebieha testovanie